torstai 27. syyskuuta 2018

Ruusan kylpyhuone!

Kissa ei tykkää kylpeä vedessä, ainakaan omatahtoisesti. Mutta voihan muutenkin kylpeä.

Se on nyt kyllä todistettu.

Tämä mainio sivu on jäänyt luonnokseksi. En varmaankaan heti löytänyt kuvia. Nyt noudan kuvatkin esiin. 😈

Minulla on ollut pojantyttärelleni sekä kahvilavieraitteni lapsille rakennettu hiekkalaatikko tuossa ikkunan alla 7 vuotta, jota olen varjellut kaikenlaisilla suojilla kissoilta, etteivät menisi siihen kakkimaan. 

Se on onnistunut aika hyvin. Olen käskyllä ajanut kissat pois, jos olen nähnyt jotain sellaista heidän edes aloittavan. Ovat totelleet,  vaikka ovat kyllä muuten repineet piiloleikissään peitteitä, kun on alle pitänyt kurkistaa.

Nyt kun pojantytär ei siinä enää leiki, ja kahvilavieraatkin vähentyneet, ainakin tältä kesältä, jolloin suljin kahvilani sairauteni vuoksi. Ehkä ensi kesänä kuitenkin jotakin avaan, mutta hiekkalaatikosta suunnittelin yrttitarhan tekemistä. Sekin tosin siirtyy ensi kesään.

Siksi en ole sitä enää millään peittänyt ja sanoin kissoilekin, että "nyt saavat käyttää sitä makkinaan eli tehdä siihen tarpeensa."

Eikö mitä! Eivät he siihen mitään tee. Se pitää olla puhdas ja siisti. Ruusa nimittäin käyttää sitä kylpyhuoneenaan. Hämmästyinhän minä kovasti, kun en löytänyt mitään kissalle ominaisia kasoja siitä, vaan näin Ruusan siinä pyörivän aivan ihastuksissaan. HÄN KYLPEE SIINÄ! Kellii ja pyörii aivan silmät kiinni ja katsoo minua sitten kuin kiittäen, että onpa ihanaa! Ruusu tekee sitä päivittäin, montakin kertaa. Hassua, että Majuri ei sitä tee. Eikö miestenkin tarttisi kylpeä?


 


 



Ja arvatkaapa mitä! Siihen ei ole tehty yhtään kissan pissaa eikä kakkaa. Muista en tiedä. Majurikin tietää kyllä, että se toimii nykyään kylpyhuoneena, vaikka ei sitä ollenkaan käytäkään.


3 kommenttia:

  1. Ihastuttava kuvasarja, kyllähän kissat ymmärtävät mikä on luxusta.

    VastaaPoista
  2. Ruusa. Olet mainio paketti

    VastaaPoista
  3. Ihana Ruusa, kyllä neitikissa tietää kylvyn merkityksen.
    Sinulle Leila voimia ja hyvää alkavaa talvea.

    VastaaPoista

Kertokaa kuka tykkää kissoistani ja antakaa minulle hoitovinkkejä! Olisin iloinen siitä!