tiistai 7. helmikuuta 2017

Majuri Mallunen, vieläkin ovelampi!

Ei kai tuolla Majurilla ole muuta mielenkiintoista elämässä kuin tuo ruoka. Hänen elämänsisältönsä ehdoton numero 1. Ruoka!

Jos teen iltapalani ja istun sen kanssa sohvalle TV:tä katsellen, en enää kestä Majurin silmiä siinä minun edessäni. Jos meinaan syödä rauhassa, minun on teljettävä hänet johonkin kamariin. 

Hänen oveluutensa on jo huipussaan. Jos hän ei saa ruokaa, enkä muuten nouse, niin hän tekee seuraavan tempun. Hän pyörähtää ja silmäilee minua anovasti. Herra haluaa ulos. Nyt hän menee ulos asti. Pari sekunttia kuluu. Paksut tassut lyö terassin oven ikkunaa. Hän haluaa sisään ja astelee määrätietoisesti ruokakupille. Voi pyhä sylvi tuota kattia!!

Jos rapisuttelen, kolisuttelen tai avaan jääkaapin oven keittiössä, ilmestyy tämä kulinaristi siihen vierelle. Aha, emäntä varmaan syömässä. Mitähän ihanaa herkkua se taas syö?

Testasin Majuria. Hän tietää vuorenvarmasti, että ruokapöydälle tai mihinkään muallekaan keittiössä ei saa kiivetä. Jopa avonainen kissan ruokapussi saa olla ihan rauhassa. 

Entäs nyt? Näytin Majurille avoimesti mitä aion syödä; perinteistä maksalaatikkoa puolukkahillon kanssa. Saa haistella. Vain haistella!!

- No on kyllä hurmaava tuoksu!

Nenänpää heiluu: - Suorastaan lumoava tuoksu!

- Kyllä emäntä. Tiedän, että se on sinun. Haistelin vain.
Kyllä, se on minun. Siirsin lautaseni toiseen paikkaan ja kävin viemässä yhden roskan pannuhuoneeseen. Jestas sentään!!
Herra Majuri seisoo kahareisin pöydällä naama minun lautasellani. Kauhea maiskuttelu kuului. MAJURI! Siis ei hän edes kuunnellut minua enää. Sain väkisten nostaa hänet pöydältä, ja sittenkin hän harasi vastaan. Ei siinä ehtinyt kameraa käyttämään.

2 kommenttia:

  1. Meidän Penako se siinä, ne ei sitten kuitenkaan, Pena on väriltää keltainen/punainen.
    Pena on ahmatti, mutta Maija aina joskus käy pöydällä!!??
    Meillä on yleensä keittiön pöydällä vahakangas ja aina ennen kun katan meille niin pyyhin pöydän. Koskaan ei voi tietää kuka tai mikä on käynyt pöudällä.
    Kissa vekkuli on sellainen!!

    VastaaPoista
  2. Olen tikahtua nauruun. Annoit kissalle yhden kutsun lisää, kuinka ruokaa saa. Kokemusta on näistä opetuksista. Annan usein Tipin haistaa lusikkaani, kun se tulee penkille testaamaan keitoksiani. Vain sillä muutoksella, että en anna itse syömääni ruokaa, vaan laitan lusikkaan, vaikkapa jälkiruoaksi tarkoitettua hilloa, tai jotain, mitä kissa ei varmasti syö. Haistettuaan ruokaa, se usein lähtee naama mutturalla omalle kuopilleen.

    VastaaPoista

Kertokaa kuka tykkää kissoistani ja antakaa minulle hoitovinkkejä! Olisin iloinen siitä!